سبد سفارشات شما


نام کالا قیمت تعداد حذف

سوالات متداول درباره مبدل سیمکارت به فکس


پاسخگویی به سوالات مشتریان عزیز از وظایف ماست. و در اینجا برخی سوالات متداول درباره مبدل سیمکارت به فکس پاسخ داده شده است.

سوال 1 :
کدامیک از سیم کارتهای متداول ایران جهت ارسال و دریافت فکس قابل استفاده در دستگاه مبدل تلفن همراه به ثابت مدل G3 FAX می باشند ؟
جواب : در کشور ایران سرویس فکس تنها بر روی سیم کارتهای روستایی یا همان WLL بعضی از مراکز مخابراتی و همچنین سیم کارتهای دائمی همراه اول فعال می شود و امکان فعال سازی این سرویس بر روی هیچکدام از سیم کارتهای ایرانسل ، تالیا ، اسپادانا ، رایتل و همراه اول اعتباری وجود ندارد .
 
سوال 2 :
روش فعال سازی سرویس فکس بر روی سیم کارتهای روستایی و یا سیم کارتهای همراه اول دائمی چیست ؟
جواب : ابتدا با مراجعه به مراکز مخابراتی استان یا شهرستان خود و درخواست فعال سازی این سرویس به واحد مربوطه نسبت به فعال سازی این سرویس اقدام نمایید ، مدارک مورد نیاز جهت فعال سازی این سرویس عبارتند از : کپی و اصل کارت ملی تلفن همراه شخصی که سند سیم کارت به نام ایشان می باشد همراه با اصل سند سیم کارت و همچنین پر کردن فرم ارائه شده از سوی مخابرات مبنی بر فعال سازی سرویس فکس سیم کارت
نکته : دقت نمایید تنها فعال کردن این سرویس بر روی سیم کارت کافی نبوده و حتما از آن مرکز مخابراتی درخواست ارائه شماره فکس سیم کارتی که سرویس فکس آن فعال شده است را نمایید
( اصطلاحا به این شماره ، شماره دریافت فکس گفته می شود ) لازم بذکر است که واحدی که این سرویس را برای شما فعال می نماید موظف به ارائه شماره دومی بر روی سیم کارت شما با نام شماره فکس می باشد که بعضا ارائه این شماره از زمان فعال سازی این سرویس بین 3 الی 7 روز کاری بطول می انجامد.
 
سوال 3 :
هزینه فعال سازی سرویس فکس بر روی سیم کارت همراه اول به چه میزان است ؟
جواب : آبونمان  فعال سازی سرویس فکس بمیزان 5000 تومان در ماه بوده که بر روی قبض سیم کارت مربوطه بصورت ماهیانه می آید
 
سوال 4 :
آیا بعد از فعال سازی سرویس فکس سیم کارت و استفاده از آن امکان غیرفعال کردن این سرویس وجود داشته و اگر وجود دارد به چه صورت ؟
جواب : این امکان وجود دارد و کافی است مجددا به مراکز مخابراتی رجوع کرده و درخواست غیرفعال کردن سرویس فکس را به آن مرکز بدهید.
 
سوال 5 :
نحوه اتصال دستگاه مبدل تلفن همراه به ثابت به دستگاه فکس به چه شکل بوده و چه نکاتی را بایستی بهنگام ارسال و دریافت فکس رعایت نمود ؟
 جواب : کافی است کابل تلفن را از یکسو به دستگاه مبدل و از سوی دیگر به دستگاه فکس اتصال داد و همچنین نکات زیر را بهنگام ارسال و دریافت فکس دقت نمود :
1- بهنگام ارسال فکس از سمت دستگاه مبدل به تلفن مخاطب کافی است با مخاطب تماس گرفته شود و به ایشان اعلام گردد که دستگاه خود را بر روی حالت دریافت خودکار قرار دهد چرا که سرویسهای فکس سیم کارت بسیار حساس بوده و درصورت برقراری کوچکترین سیگنال مکالمه (Voice ) با شکست مواجه می شود ، بعد از انجام این عمل کافی است شماره فکس مخاطب را گرفته و سپس بلافاصله کلید استارت فکس خود را بفشارید .
2- بهنگام دریافت فکس کافی است شماره فکس سیم کارت خود را به سایرین داده تا دیگران با تماس برقرار کردن بر روی این سیم کارت امکان ارسال فکس را برای شما داشته باشند ، همچنین لازم به ذکر است که در این حالت نیز بایستی دستگاه فکس شما بر روی حالت دریافت خودکار فکس باشد .
 
سوال 6 :
منظور از سرویس دیتا چیست و شماره دیتا در دستگاههای مبدل تلفن همراه به ثابت چه کاربردی دارد ؟
جواب : در پاسخ به این جواب نکته بسیار مهمی گنجانده شده است که بایستی بهنگام فعال سازی سرویس فکس نیز به آن توجه نمود و آن سرویس دیتا است ، بطور کلی بر روی هر سیم کارت روستایی و یا سیم کارت همراه اول دائمی می توان 3 شماره همراه داشت : 1- شماره مکالمه (Voice) که همان شماره واقعی سیم کارت شماست 2 – شماره فکس که با درخواست مشترک بر روی سیم کارت به منظور ارسال و دریافت فکس فعال می گردد 3- شماره دیتا که این سرویس نیز به درخواست مشترک شبیه به مرحله فعال سازی سرویس فکس بر روی سیم کارت فعال می گردد که این سرویس به منظور اتصال دستگاه مبدل جهت به دستگاههای کارتخوان یا POS بانکها و یا انتقال دیتا مورد استفاده قرار می گیرد .
 
سوال 7 :
آیا با تماس گرفتن بر روی شماره دیتا یا شماره فکس همانند شماره مکالمه بوق شنیده می شود ؟
جواب : بله ، ولی بعضا دیده شده که بوق شنیده نمی شود ولی ارتباط برقرار می گردد که این بدلیل اختلال در سیستمهای مخابراتی است ، همچنین ارتباط زمانی برقرار می شود که خروجی فکس دستگاه مبدل به ورودی دستگاه فکس شما متصل باشد.
 
سوال 8 :
آیا توسط این دستگاههای مبدل تلفن همراه به ثابت مدل G3 Fax می توان به شبکه اینترنت نیز متصل شد ؟
جواب : بله ، مدلهایی از این دستگاهها که دارای خروجی USB می باشند دارای این امکان بوده تا از طریق سرویس GPRS بر روی سیستم رایانه و بکمک دستورالعملی که بر روی این دستگاهها آورده شده است به شبکه اینترنت اتصال پیدا نمود.
 
سوال 9 :
سرعت اینترنت این دستگاهها به چه میزان است ؟
جواب : بدلیل اینکه سرویس اینترنت این دستگاهها بر روی شبکه GPRS است ، حداکثر سرعت ارائه شده معادل 56Kbps میباشد.
 
سوال 10 :
آیا می توان بر روی سیم کارتهای روستایی نیز سرویس اینترنت را فعال نمود ؟
جواب : بعضی از مراکز مخابراتی روستایی دارای این امکان می باشند .
 
سوال 11:
آیا می توان بر روی سیم کارتهای روستایی نیز سرویس دیتا را فعال نمود ؟
جواب : بعضی از مراکز مخابراتی روستایی دارای این امکان می باشند .
 
سوال 12 :
منظور از امکان فکس دیجیتال چیست ؟
جواب : سرویس فکس دیجیتال به امکان ارسال و دریافت نمودن فکس از طریق نرم افزار و سیستم رایانه گفته می شود که در مورد این دستگاه آنچنان کارایی ندارد .
 
سوال 13 :
آیا در صورت ضعیف بودن سیگنال دستگاه مبدل ، آیا می توان از آنتنهایی با قدرت بالاتر استفاده نمود ؟
جواب : بله ، در این مورد می توانید از آذر الکتریک مشاوره دریافت نمایید .
 
سوال 14 :
بهترین دستگاه فکسی که با مبدلهای G3 Fax سازگار می باشد چیست ؟
جواب : اکثر دستگاههای متداول بازار با این دستگاه سازگار می باشد ولی دستگاههای پاناسونیک عملکرد بهتری را در ارتباط با این دستگاهها نشان داده اند
 
سوال 15 :
هزینه هر پالس ارسال و دریافت فکس چقدر می باشد ؟
جواب : این هزینه  بر روی سرویسهای روستایی با هزینه پالس تلفن ثابت و بر روی سرویسهای همراه اول دائمی با هزینه هر پالس مکالمه یکی بوده و تنها آبومان ماهیانه فعال سازی سرویس فکس اضافه تر در هرماه معادل 5000 تومان بر روی قبض اضافه می گردد .

اطلاعات بیشتر درباره مبدل سیم کارت به فکس
طرح و اجرا توسط بیزنا | طراحی قالب مهدی نت