سبد سفارشات شما


نام کالا قیمت تعداد حذف

چراغ هوشمند سنسور دار


چراغ های سنسوردار نسل جدید چراغ های پارکینگ ، راه پله ، سرویس بهداشتی

موجود نیست

قيمت 0ریال

چراغ هوشمند سنسور دار

چراغهاي هوشمد سقفی سنسور حرکت در مرکز آنها قرار گرفته است و با عبور از چند متري آنها چراغ مورد نظر را روشن کرده و با تايمري که داخل آنها تعبيه شده زمان روشن ماندن لامپ را تنظيم مي کنندچراغهاي مذکور ميدان ديد 360 درجه دارند و مي تواننددر هر جهتي شخص را شناسايي و لامپها را فعال کنند همچنين سيستمي در آنها تابييه شده است که با توجه به اوقات روز و شب عکس العمل متفاوت از خود نشان مي دهد يعني با کاهش نور حالت فعال به خود مي گيرد و با افزايش نور در طول روز به طور اتوماتيک غير فعال مي شود اين چراغها به تازگي طراحي و ساخته شده و سنسور آن از نوع ترکيه اي است که داراي ضمانت و عمر بالاتري است اين چراغها دقيقا مانند سنسورهايي عمل مي کنند که به تازگي در راه پله ها نصب شده و کار اتو ماسيون روشنايي را انجام مي دهند
اما مزيت اين چراغها نسبت يه سنسورهاي راه پله اين است که
1) سنسورها اغلب نياز به سيم کشي دارند
2) چراغهاي سقفي داراي کيفيت پاييني هستند و تا به حال تخريب شده اند و با تعويض سيستم حتما بايد چراغها هم عوض شوند
3) متاسفانه سنسور هاي حرکتي که در ايران متداول است از نوع چيني با کيفيت بسيار پايين بوده و بعد مدت کمي حساسيت خودشان را از دست مي دهند
4) قيميت تمام شده چراغهاي سقفي سنسور داربه مراتب از سنسور باچراغ سقفي و سيم کشي آن ارزانتر است
همچنين مي توان مزيت اين چراغها را نسبت به سيستم هاي قديمي بدين گونه برشمرد
1)در سيستم تايمر راه پله هر کس با توجه به زمان تردد خودش تمايل به تنظيم تايمر دارد
2)بعضي از اوقات افراد مسن تر که در راه پله تردد مي نمايند به خاطر کم بودن زمان تايمر در وسط مسير با خاموشي چراغها مواجه مي شوند
3)گير کردن کليدها در خيلي از مواقع باعث روشن ماند ن لامپها در شبانه روز مي شود تا شخصي کليد مورد نظر را پيدا کرده و آن را خلاص نمايد
4)روشن شدن تمامي طبقات با توجه به اينکه شخص مورد نظر ساکن کدام طبقه است باعث افزايش مصرف برق و کاهش طول عمر لامپها مي شود
5)چراغهاي سنسور دار به دليل اينکه در صورت حضور هر فرد در هر طبقه باعث روشن شدن لامپهاي همان طبقه مي شوند از نقطه نظر امنيتي نيز داراي اهميت بوده چرا که در صورت حضور هر شخص غريبه با روشن شدن چراغهاي همان طبقه مي توان محل شخص را تعيين نمود

توضیحات بیشتر:
چراغ های سنسوردار نسل جدید چراغ های پارکینگ ، راه پله ، سرویس بهداشتی



در راستای ارائه راه حل های عملی و کار آمد در زمینه بهینه سازی مصرف برق در ساختمانها و با توجه به ادوات روشنایی مصرفی در سازمانها و شرکتها و این نکته که بحث روشنایی ، حجم عمده ای از مصرف را در سازمانها و ادارات به خود اختصاص می دهد ، این شرکت استفاده از چراغ های سنسور دار را به عنوان یک راه حل بسیار مناسب ارائه می دهد .

تامین روشنایی توسط چراغ های سنسور دار

فناوری تامین روشنایی توسط چراغ های سنسور دار از جمله روشهایی است که به تایید دانشمندان صاحب نظر، ابزار بسیار مناسبی برای کاهش مصرف برق در راستای بهینه سازی مصرف انرژی و به کلامی دیگر برای تامین هوشمندانه و بهنگام روشنایی مورد نیاز ، معرفی می شود . با استفاده از فناوری این چراغ ها ، روشنایی مورد نظر با توجه به نیاز کاربر تعیین میگرددالبته اشاره به این نکته ضروری است که تامین روشنایی این چراغ ها به حضور فیزیکی شخص بستگی دارد .

شیوه عملکرد چراغ های سنسور دار

چراغ سنسور دار با استفاده از امواج مادون قرمز به حرکت و حرارت حساسیت نشان میدهد و تا زمانی که فرد در محدوده دیدش قرار داشته باشد ، حرکت فرد باعث برقرار شدن جریان برق در مدار گردیده و روشنایی محیط تامین می گردد و پس از خارج شدن محرک از محدوده دید چراغ و طی شدن زمان تایمر ، جریان برق قطع می شود.

تنظیمات زمان روشن بودن و شدت نور مورد نیاز برای واکنش ، استفاده از این چراغ را بسیار مناسب و تنظیم پذیر با شرایط دلخواه کاربر کرده است .

مزایای کلی چراغ های سنسودار:

 

1-صرفه جویی در مصرف برق

با توجه به اینکه این چراغ ها تا زمانی روشنایی را تامین می کنند که شخصی در محدوده دیدشان قرار داشته باشد و بعد از خروج شخص پس از زمان مشخصی خاموش می گردند ، این چراغ ها می توانند مقدار قابل توجه ای از انرژی مصرفی را در اماکنی که افراد حضور ندارند کاهش دهند.


2- روشنایی بهنگام و سهولت دسترسی

با توجه به عملکرد این چراغ ها در زمان حرکت افراد ، برای روشن کردن چراغ ها احتیاج به کلید نمی باشد و در هر زمان فقط با حضور شخص روشنایی تامین میگردد و نیاز به طی کردن مسیری تا رسیدن به کلید وجود ندارد .


3- جلوگیری از انتقال آلودگی

کلیدها در امـاکن عمومـی یـکی از عـوامل انتقال آلودگی می باشندکه این مطلب در مکان هایی مانند بیمارستانها و سرویس های بهداشتی بیشتر خودنمایی می کند ، افراد در این مکانها سعی دارند کمتر تماس فیزیکی با محیط داشته باشند و به همین دلیل اکثرا در این مکانها روشنایی اتلاف میگردد و افراد در هنگام خروج چراغها را خاموش نمی کنند .


4- بالا بردن ضریب امنیتی

چون سیستم روشنایی با حضور شخص فعال می گردد با حضور افراد غریبه نیز سیستم روشنایی محل فعال می شود و این مسئله باعث اطلاع از حضور شخصی در محل می گردد و در اماکنی مانند پارکینگ و محوطه جنبه بازدارندگی از حضور در محل دارا می باشد .

شایان ذکر است کاهش استهلاک لامپ ها و کاهش هزینه های برق و همچنین ایجاد محیطی با کلاس توام با آرامش و رفاه از دیگر مزایای چراغ های سنسور دار هستند .

    نمونه هایی از کاربرد های مختلف چراغ سنسور دار

تامین هوشمند روشنایی راه پله

جدیدترین سیستم تامین روشنایی راه پله ها سیستم تایمر می باشد . در مقام مقایسه بین تایمر و چراغ های سنسور دار می توان به نکات زیر اشاره کرد :

1-1 بررسی در مورد صرفه جویی

تایمر : هنگام ورود با زدن اولین چراغ تمام چراغ های موجود در مسیر راه پله روشن می شوند و تا پایان زمان تایمر روشن می مانند .

چراغ سنسور دار : هنگام ورود بطور خودکار اولین چراغ در پاگرد اول روشن می شود و پس از اتمام زمان تعیین شده خاموش می گردد . زمان روشن بودن چراغ های هر پاگرد متناسب با زمان مناسب برای عبور از پله های هر طبقه می باشد . با عبور از پاگرد اول و ورود به طبقه بعدی چراغ پاگرد مربوطه به طور خودکار و بی نیاز از زدن چراغ روشن می شود و این عملیات تا زمانی که شخص به طبقه دلخواه برسد ادامه می یابد .

1-2 بررسی در مورد تامین روشنایی با توجه به حضور شخص

تایمر : پس از هر بار فشردن کلید ، چراغ ها فقط تا اتمام زمان تایمر روشن خواهند ماند ، حال چه شخص به مقصد خود رسیده باشد چه نرسیده باشد .

چراغ سنسور دار : روشنایی در هر مرحله با توجه به حضور و حرکت شخص تامین می شود و تا مادامی که در شعاع دید هر چراغ سنسور دار حرکتی وجود داشته باشد روشنایی آن قسمت تامین می باشد و چراغ ها مستقل از یکدیگر عمل می نمایند ، در نتیجه شخص با مشکل خاموش شدن چراغ قبل از رسیدن به مقصد مواجه نمی شود و هیچ زمانی تمام نور را از دست نمی دهد .


1-3 بررسی در مورد انتقال آلودگی

تایمر : همواره کلید چراغ هایی که در اماکن عمومی تعبیه می شوند عامل مهمی در گسترش و انتقال آلودگی ها می باشند .

چراغ سنسور دار: در این سیستم تماس فیزیکی شخص با چراغ حذف شده و درنتیجه خطر انتقال آلودگی بطور کامل حذف می گردد .

تامین روشنایی اماکنی چون انبار ، پارکینگ و ...


2-1 بررسی درمورد تامین روشنایی بهنگام

کلیدهای معمولی : هنگام ورود چون به روشنایی داخل پارکینگ یا انبار نیاز است و معمولا بین باز کردن در ورودی و رسیدن به چراغ ، محیط تاریک و فاقد روشنایی لازم است می تواند کاربر را با مشکلات مختلفی مواجه سازد .

چراغ سنسور دار: به محض باز شدن در ، چراغ سنسور دار روشن می شود و روشنایی مورد نیاز تامین می گردد.


2-2 افزایش امنیت

کلید معمولی : چراغ های معمولی به حضور افراد در محوطه واکنشی نشان نمی دهند و برای روشن کردن محیط بایستی آنها را فشرد و افراد مهاجم نیز از این تاریکی استفاده می کنند .

چراغ سنسور دار: چون به محض باز شدن در و حضور شخص چراغ محوطه بدون خواست فرد روشن می شود و شخص کنترلی بر روشن نشدن چراغ ندارد ، این مسئله سبب اطلاع از حضور فردی در محوطه دارد و این اتفاق جنبه ی باز دارندگی برای افراد شرور دارا می باشد.


2-3 بررسی در مورد صرفه جویی

کلید معمولی : در موارد بسیار شاهد بوده ایم که کاربر پس از پارک کردن خودروی خود بدلیل دور شدن از محل چراغ و یا بدلیل فراموشی چراغ راخاموش نکرده و چراغ محیط برای ساعت های متمادی روشن می ماند .

چراغ سنسور دار: در هر صورت پس از خارج شدن کاربر از محوطه چراغ سنسور دار خاموش و از مصرف بی مورد انرژی جلوگیری می شود .

2-4 بررسی در مورد انتقال آلودگی

کلید معمولی : چراغ های تامین روشنایی و تهویه در اماکن عمومی معمولا یکی از عوامل مهم در انتقال و گسترش آلودگی ها و بیماری های مسری می باشد .

چراغ سنسور دار: چون در این سیستم تماس فیزیکی کاربر کلا حذف شده است بنابراین خطر انتقال آلودگی نیز بطور کامل حذف می گردد

طرح و اجرا توسط بیزنا | طراحی قالب مهدی نت